w szabat uzdrawia

Łk 6,7: „Uczeni zaś w Piśmie i faryzeusze śledzili Go, czy w szabat uzdrawia, żeby znaleźć powód do oskarżenia Go.”

Łk 6,6-11

Jezus się nie bał wrogo nastawionych i osaczających Go przedstawicieli religijnych elit. Szukanie przez nich pretekstu, by Go oskarżyć i zdyskredytować nie powstrzymuje ani nie ogranicza Jego działania. Ma świadomość, że faryzeusze i uczeni w Piśmie z góry założyli, że jest nieprawomyślny i są przekonani, iż jest wichrzycielem i bluźniercą. Stąd nie sugeruje się ich opinią lecz stara się dotrzeć do innych słuchaczy z przekazem o sensie i znaczeniu szabatu…

„Tylko Łukasz wyjaśnia, że chodzi o prawą, a nie o jakąkolwiek rękę. Ręka prawa jest ręką pracy. Dla tego człowieka odpoczynek stał się przymusem. Choć przez całe życie mógł mieć szabat, nie mógł osiągnąć zadowolenia ze zdobywania chleba pracą własnych rąk. Nie mógł pracować, a więc nie mógł też zachowywać odpoczynku szabatowego. Odpoczywać bowiem może tylko ten, kto pracuje. Wydaje się, że w tym tekście faryzeusze są niezdolni do zrozumienia prawdziwego sedna problemu, gdyż zajmują się wyłącznie badaniem działań Jezusa.” Innocenzo Gargano OSBCam

„Nie sądźmy, a nie będziemy sądzeni. Wszystkich nas oszukuje zewnętrzny cień spraw. Stoimy tu na ziemi wobec nieprzeniknionych zagadek, których prawdę zna jedynie sam Stwórca.” św. Teresa Benedykta od Krzyża

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments